Zoeken Annuleer

Nieuwe ouders

Voor het aanmelden van jullie kind, kun je contact opnemen met de school.
(telefoon 0543-514019)

Hoera, jullie kind wordt 4 jaar en moet binnenkort naar school.  Op zoek dus naar een school.

Dat is voor veel ouders geen gemakkelijke keuze. Daar sta je dan als ouder: je staat op het punt je dierbaarste bezit over te dragen aan een voor jullie onbekende school. Hoe kom je te weten of het een goede school is? Hoe kom je aan informatie en waar moet je op letten? Gelukkig heeft iedereen buren, kennissen en vrienden met kinderen op een basisschool. Die vormen een belangrijke bron van informatie. Ook het internet biedt veel mogelijkheden informatie te verzamelen en bovendien heeft elke basisschool tegenwoordig een eigen website. Zo hebben jullie onze school, obs de Kolibrie, ook gevonden. Wij willen jullie graag helpen een keuze te kunnen maken. Jullie kunnen hiervoor per telefoon of e-mail contact met ons opnemen.

Rondleiding

Wij bieden jullie, geheel vrijblijvend, een rondleiding in ons schoolgebouw aan. Het liefst onder schooltijd. Want dan kunnen jullie met eigen ogen zien hoe de sfeer in het gebouw is en hoe er onderwijs wordt gegeven. We vinden het erg leuk wanneer jullie jullie kind hierbij meenemen. Voor jullie als ouder is jullie kind ook een bron van informatie en tegelijkertijd leren wij jullie kind ook een beetje kennen. Tijdens de rondleiding kunnen jullie zien hoe jullie kind op de kinderen en het schoolgebouw reageert. Zou het zich thuis kunnen voelen in dit gebouw?

Informatie

We hopen dat jullie met veel vragen op school komen. Mochten jullie ook nog een andere basisschool bezoeken, kunnen jullie op beide scholen dezelfde vragen stellen om zo een vergelijking te kunnen maken. We zullen de vragen duidelijk beantwoorden en waar mogelijk tijdens de rondgang door de lokalen concreet maken met allerlei voorbeelden. Aan het eind van de rondleiding drinken we samen een kop koffie of thee en voor jullie kind is er vanzelfsprekend ook wat te drinken. We kunnen dan nog even terug kijken op de rondleiding en aanvullende informatie geven.

Hoe verder?

Na een bezoek aan een school is het goed alle informatie even te laten bezinken en er thuis op uw gemak samen over te praten. Wanneer jullie dat willen krijgen jullie van ons, aan het eind van jullie bezoek aan obs de Kolibrie, een inschrijfformulier mee. Zo niet, dan kunnen jullie wanneer je tot een besluit bent gekomen een formulier bij ons opvragen of deze van onze website downloaden.

Nadat je kind is ingeschreven:

Ongeveer zes weken voordat jullie kind 4 jaar wordt neemt de toekomstige leerkracht contact met jullie op. Zij maakt met jullie een afspraak wanneer jullie kind mag gaan inlopen om te wennen aan zijn nieuwe groep en leerkracht. Jullie krijgen dan van de leerkracht praktische informatie over de dagelijkse gang van zaken op onze school. Jullie ontvangen van de leerkracht een uitgebreid intakeformulier. In dit formulier worden vragen gesteld over de ontwikkeling van jullie kind. Wanneer jullie kind ongeveer zes weken bij ons op school zit, wordt een gesprek gepland. Tijdens dat gesprek kunnen jullie informatie over jullie kind met de leerkracht delen en wordt besproken hoe het kind de eerste weken heeft ervaren. Voor kinderen die in een hogere groep zijn aangemeld geldt hetzelfde. Ook zij mogen komen wennen. In overleg met jullie wordt bekeken hoe vaak dat wenselijk is.

Tot slot

We hopen dat bovenstaande informatie jullie helpt bij het vinden van een goede basisschool voor jullie kind. We wensen jullie veel succes bij deze zoektocht. Wie weet treffen we elkaar bij een rondleiding in onze school.

Dus, neem gerust contact op met de directeur, Tim ten Pas,

administratie_kolibrie@sopow.nl of bel 0543-514019